شبکه جنبش راه سبز (جرس)

جنبش راه سبز شبکه ای خبری تحلیلی است که با هدف ترویج، تقویت و ارتقای جنبش سبز مردم ایران منتشر می شود. این شبکه به دلیل تنگناهای  موجود در ایران، تا اطلاع ثانوی خارج از کشور اداره می شود، اما رویکرد آن کاملا منطبق بر آرمانها و اهداف جنبش سبز در جهت حاکمیت ملت ایران بر سرنوشت خویش است. این شبکه رسانه‌ای با توجه به مقدورات ، فرصتها و محدودیتهای موجود در کشور برنامه تولید و منتشر می کند.
جنبش راه سبز (جرس) شبکه‌ای ایرانی، مستقل، عدالت خواه، اخلاقی، آزادی خواه، مدافع حقوق بشر، دموکراتیک، اسلامی، ضد خشونت، و پیرو واقع بینی و اعتدال است.
تفصیل اهداف دهگانه فوق به شرح ذیل است:

  • منافع ملی ایران، نخستین اولویت این شبکه است.
  • جنبش راه سبز، اگر چه از تمام ظرفیتهای مجامع  بین المللی و نهادهای مدنی برای دفاع از حقوق ایرانیان استفاده می کند، اما استقلال ایران را سرلوحه کار خود می داند. این شبکه به لحاظ مالی متکی بر هدایای هموطنان است و مطلقا در هیچ مرحله ای از کمکهای مالی دول خارجی  استفاده نخواهد کرد.
  • جنبش راه سبز عدالت را سرلوحه آرمانهای اجتماعی انسان می داند، و به تساوی حقوقی کلیه شهروندان در برابر قانون صرف نظر از دین، جنسیت، دیدگاه سیاسی و نحوه زندگی خصوصی آنها باور دارد.
  • این شبکه رعایت ضوابط اخلاقی را در تمامی فعالیتهای خود ضروری می داند، و رسیدن به آرمانهای خود را تنها از طریق اخلاقی مجاز می شمارد (هدف وسیله را مباح نمی کند).
  • جنبش راه سبز مدافع آزادی بوده، با استبداد به هر شکلی بویژه استبداد دینی مخالف است. این شبکه «ولایت مطلقه فقیه»  را یکی از مصادیق بارز استبداد دینی در زمان حاضر می داند.
  • این شبکه به اعلامیه جهانی حقوق بشر و میثاق‌های بین المللی ملازم آن متعهد است.
  • جنبش راه سبز «دموکراسی» را کم ضررترین راه اداره جامعه می شناسد. مراد از دموکراسی،  روش مردمسالارانه در به قدرت رسیدن، اداره جامعه و مهمتر از همه در ترک قدرت است. مشروعیت حکومت صرف نظر از باورهای حزب حاکم تماما امری بشری است و در منشأ و استمرار منوط به پشتیبانی و رضایت شهروندان است. اعتبار قوانین و خط مشی های عمومی مطلقا به اراده و رضایت شهروندان بستگی دارد و زمانی که از چنین رضایت و پشتیبانی بی بهره شود، از اعتبار ساقط می شود. لازمه دموکراسی رعایت حقوق اقلیتها بر اساس حقوق بشر، آزادی مطبوعات و تفکیک قواست.
  • جنبش راه سبز به اسلام اصلاح طلبانه باور دارد؛ مروج ارزشهای قرآنی، تعالیم نبوی و آموزه های علوی است؛ به حضور دموکراتیک مسلمانان در عرصه عمومی در رقابت سالم با سایر گروههای اجتماعی معتقد است؛ برای پر کردن خلاءهای یک نظام دموکراتیک از اسلام اصلاح طلبانه بهره می برد؛ و مخالف اعطای هرگونه امتیاز یا اعمال هرگونه تبعیضی بر اساس مذهب شهروندان است.
  • این شبکه با خشونت در همه سطوح آن، ازجمله ادبیات خشن مخالف است.
  • روش جنبش راه سبز اعتدال،  واقع بینی، دوری از افراط و تفریط و همکاری با دیگر گروههای اجتماعی است. این شبکه مدافع جنبش سبز مردم ایران است که از بهار 1388 به حرکت درآمد. کوشش ما حفظ، تدوام، ارتقا و تعمیق این جنبش مردمی است و برای برگزاری انتخابات آزاد، سالم و عادلانه و صیانت از آراء مردم و به کرسی نشاندن منتخبان واقعی ملت ایران تلاش می کند.

فاز اول جرس « وب سایت خبری- تحلیلی » در روز مبعث پیامبر اکرم (ص) برابر با 20 ژوئن 2009 آغاز بکار کرد. فاز دوم «رادیو اینترنتی» در روز عید سعید فطر برابر با بیست و یکم سپتامبر 2009 به شکل آزمایشی آغاز بکار کرد و بزودی شروع به کار رسمی آن اعلام خواهد شد.
فاز سوم تلویزیون اینترنتی : آغاز بکار آزمایشی عید نوروز 1389 خواهد بود – ان شاءالله
فاز چهارم (به شرط  فراهم آمدن امکانات) : راه اندازی  تلویزیون ماهواره ای –  ان شاءالله

بیان دیدگاه