اخبار و مقالات جدید جنبش سبز در آدرس جدید وبلاگ

بعلت پاره ای از مشکلات اخبار ومقالات جدید راه سبز امید را در آدرس جدید وبلاگ به نام پل سـبز چوبـی به آدرس http://greenway1388.wordpress.com را مشاهده
کنید سعی میکنم که هر دو وبلاگ را آپدیت کنم ولی فعلا تا رفع مشکلات میتوانید اخبار را در وبلاگ جدید و بدون فیلتر مشاهده کنید
به امیــــــــــــــــــــــــــــــــــــــد پـــــــــــــــــــــــــــــــــــــیروزی
ما بیــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــشماریم

نوشتن دیدگاه

دعوت حامیان جنبش سبز برای شرکت در راهپیمایی 27 آذر

برخی گروهای فعال حامی جنبش سبز با صدور بیانیه‌ای از مردم دعوت نمودند تا در راهپیمایی که روز جمعه 27 آذر در سراسر کشور برگزار می گردد شرکت فعال داشته باشند.این راهپیمایی قرار است به دعوت شورای تبلیغات اسلامی پس از نماز جمعه در همه شهرهای ایران برگزار گردد. در تهران نیز این راهپیمایی از مقابل دانشگاه تهران آغاز خواهد شد. نماز جمعه این هفته را آیت‌الله امامی کاشانی اقامه خواهد کرد. تاکنون خبری در مورد احتمال شرکت مهدی کروبی و میر حسین موسوی در این راهپیمایی کسب نشده است اما به محض دریافت هر خبر موثقی در اینباره اطلاع رسانی خواهد شد. متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:
مردم ایران!
پنج شنبه 26 آذر ساعت 10 شب‌، فریاد الله‌اکبر سرخواهیم داد،‌ در این فرصت کوتاه نیاز به بسیج همه ابزارهای ارتباطی و اطلاع‌رسانی وسیع داریم. فرصت کوتاه است و رسانه شمایید! آخرین حربه کودتاچیان را از آنان بگیریم. ملت بزرگ ایران طی 6 ماه گذشته در برابر خشونت وحشیانه دولت دروغ و تجاوز مقاومت کرده است و اینک در آستانه ماه محرم به حساس‌ترین مرحله از مبارزات مدنی خود رسیده ایم. در این مدت کودتاچیان تمام ابزارهای خشونت و سانسور و سرکوب را به کار بردند تا مشعل سبز حق طلبی و آزادی خواهی ملت ایران را برای همیشه خاموش کنند و هر بار با هوشیاری و اتحاد ملت شکستی سخت را متحمل شدند.
آن‌ها در 16 آذر ماه، آخرین و کثیف ترین نمایش خود را تدارک دیدند تا ملت حق طلب ایران را به کینه توزی و انتقام جویی متهم ساخته و به این بهانه منتخبان واقعی ملت را حذف کنند. اما آگاهی شهروندان و هوشیاری منتخبان ملت سبب شد این نیرنگ به خودشان برگردد و جمعه 27 آذر ماه فرصتی دیگر برای حضور میلیونی ملت آزادی خواه ایران در خیابانها فراهم شود؛ و مکرو مکر الله و الله خیر الماکرین!
نمایش قرآن بر نیزه کردن کودتاچیان به فرصتی تبدیل شد که یک بار دیگر با حضور عظیم خود چشم جهانیان را خیره سازیم. ما همچون روز قدس سبز، روز 13 آبان و روز 16 آذر به خیابان می آییم که اثبات کنیم که با هیچ اندیشه ای سر ستیز نداریم. اما اجازه نمیدهیم که تحت هیچ عنوانی رای و سرنوشت مان را از ما بدزدند.هیهات که سرنوشت ما این نیست که تحت حاکمیت دروغ و وقاحت زندگی کنیم! به خیابان می آییم که فریاد بزنیم میزان رای ملت است و هیچ کس حق ندارد خود را قیم این ملت رشید بداند. به خیابان می آئیم تا اجازه ندهیم دیکتاتوری خود را به نام دفاع از مذهب و روحانیت توجیه کنند. این بار هم مانند تجمع خودجوش 7 تیر، محتاج حمایت و همدلی تک تک شهروندان هستیم. فرصت کوتاه است و رسانه ها محدود شده اند، اما شب پرستان مخفیانه مشغول جمع آوری نیروهای خود برای نمایش قدرت در روز جمعه هستند. این بار هم رسانه شمائید.دراین ساعات حساس باقی مانده، نیازمند اطلاع رسانی وسیع تک تک شهروندان مسئول و آگاه ایرانی هستیم جمعه 27 آذر 88 ، بعد از نماز جمعه، محل تظاهرات دولتی: مقابل سر در اصلی دانشگاه تهران برای حضوری عظیم و میلیونی نیازمند بسیج تمام امکانات برای اطلاع رسانی هستیم؛ رســانـه شــمایید.

موج سبز آزادی

نوشتن دیدگاه

سایت موج سبز هک نشده دامنه دزدیده شده است

سایت موج سبز آزادی خبر داده است ، از یکی دو ساعت پیش یکی از دامنه های موج سبز آزادی (www.mowjcamp.com) به آدرس آی پی جعل شده ارسال شد. آی پی اصلی موج سبز آزادی http://174.129.25.248 می باشد که با وارد کردن آن می توانید به دروغ بودن این خبر پی ببرید.از ۱۳ آبان تا کنون،«موج سبز آزادی» با انواع حملات سایبری مواجه بوده است.افراطیون اکنون به دزدی نام دامنه روی آورده اند و با جعل کردن آی پی سعی می کنند وانمود کنند تا «موج سبز آزادی» هک شده است و به خیال خام خود، مردم را از ادامه حرکت مدنی و برحق خود منصرف کنند.سایت موج سبز آزادی در ادامه نوشته است:گویی اعتراضات مردم ایران، از یک یا چند سایت اطلاع رسانی ریشه می گیرد و با تهدید و بازداشت فعالان در داخل و حمله به وب سایت های اطلاع رسانی جنبش سبز ایران از حرکت بازخواهد ایستاد.هنوز چشم شان آنقدر تنگ است که رویش ناگزیر جوانه سبز جنبش آزادی ایرانیان را در دل هر زن و مرد ایرانی، هر جوان و پیر و دانش آموز و دانشجویی نمی بینند و صدای خاموش آنان را نمی شنوند.
جمله ای از بیانیه ۱۶ میرحسین موسوی به خوبی بیانگر نتیجه و اثر این حرکت می باشد:
«برادران ما! اگر از هزینه‌های سنگین و عملیات عظیم خود نتیجه نمی‌گیرید شاید صحنه درگیری را اشتباه گرفته‌اید؛ در خیابان با سایه‌ها می‌جنگید حال آن که در میدان وجدان‌های مردم خاکریزهایتان پی در پی در حال سقوط است.»با توجه به حملات بی سابقه و تشدید محدودیت ها و حملات اینترنتی جدید که علیه فعالیت سایت های اطلاع رسانی در روز های اخیر که قابل مقایسه با وضعیت شب انتخابات و روز های پس از آن است ، ضرورت آگاهی مردم و اطلاع رسانی دقیق سینه به سینه همراه با پرهیز از توجه به شایعات ضروری می باشد. سایت خبری – تحلیلی کلمه هم از این حملات در امان نیست و ممکن است اتفاقاتی شبیه به این برای این سایت رخ دهد که مطمئنا مخاطبین خود را در جریان قرار خواهیم داد

نوشتن دیدگاه

آیت‌الله منتظری سوء‌استفاده از ماجرای پاره كردن تصوير بنیان‌گذار انقلاب را محکوم کرد

آيت‌الله منتظری در پایان درس نهج‌البلاغه سه شنبه شب‏ (‏1388/9/24‏) كه با حضور عموم مردم و طلاب حوزه علميه قم برگزار شد‏ ‏خطاب به مسئولين اظهار داشت:‏‏آقایانی كه متصدی امور هستند ببینند حضرت مولا امیرالمؤمنین (ع ) به‏ ‏مالك اشتر چه می‎گویند. ایشان در نامه 53 نهج البلاغه به مالك اشتر‏ ‏می‎فرماید: “با مردم با محبت برخورد كن و آنها را از ته دل و قلبت دوست‏ ‏بدار، به آنها رحم كن و لطف داشته باش؛ و نسبت به مردم مانند یك درنده كه‏ ‏آنها را می‎درد و خوردن گوشت آنها را غنیمت می‎شمارد مباش . – این كنایه‏ ‏از این است كه آنها را تحقیر نكن و آنها را نشكن. – چون مردم دو دسته اند: یا‏ ‏برادر دینی و مسلمان تواند یا مانند تو انسانند – معلوم می‎شود انسان احترام‏ ‏دارد و باید احترامش حفظ شود. – و اگر آنها لغزشی داشتند و خطایی‏ ‏كردند، یا عمدا یا از روی خطا، آنها را عفو كن همان گونه كه انتظار داری‏ ‏خداوند تو را عفو كند.”
‏هیچ كجا در آیات و روایات عفو نداریم كه آنها تقاضای عفو كنند بعد شما‏ ‏زیر آن بنویسید با عفو موافقت می‎شود. این شكست آنهاست و آنها‏ ‏حاضر نیستند خود را بشكنند. بنابراین وظیفه حكام و آنهایی كه قدرت دارند‏ ‏این است كه با مردم با گذشت رفتار كنند نه با تندی . بالاخره مردم هم‏ ‏خودشان را آدم حساب می‎كنند.‏ ‏وقتی بخواهید به مردم زور بگویید، آنها هم زیر بار زور نمی روند و این باعث‏ می شود همیشه درگیری باشد، در نتیجه کشور بحرانی می شود و اختلاف پیش می آید. این كه شعارهای تند سر بدهید و مردم را تهدید كنید این كار غلطی‏ ‏است.‏‏آیت الله منتظری پیرامون پاره كردن تصویر امام خمینی (ره) و اتفاقات بعد از‏ ‏آن فرمودند:‏ ‏مرحوم آیت الله خمینی واقعا به این كشور خدمت كردند، انقلاب كار ایشان‏ ‏بود و ایشان رهبر انقلاب بودند; البته معصوم نبودند و اشتباه هم داشتند؛ و‏ ‏نوع مردم قدردان ایشان هستند; ولو این كه مردم با من و امثال شما مخالف‏ ‏باشند ولی مرحوم امام را مردم قبول دارند. حالا یك كسی در یك جایی كار‏ ‏خلافی كرد و عكس ایشان را پاره كرد، این را ما بیاییم در بوق و کرنا كنیم كار‏ ‏صحیحی نیست . چرا كه با این كار دارید آبروی ایشان را می‎برید و‏ ‏می‎فهمانید كه ملت ایران این گونه اند كه عكس امام خمینی را هم پاره‏ ‏می‎كنند. اصلا نباید سر و صدای آن را بلند می‎كردید.‏این كه این همه سر و صدا كنید و مردم را به راهپیمایی وادار كنید، اینها‏ ‏كارهای موقت است و پیداست كه از اسم ایشان می‎خواهید استفاده ابزاری‏ ‏كنید. وگرنه اگر شما دلسوز ایشان بودید اصلا نباید عكس العمل نشان‏ ‏می‎دادید، این كار اشتباه است . البته ما معصوم نیستیم و اشتباه داریم اما باید‏ ‏مسئولین و بزرگان دقت كنند كه از این گونه كارهای اشتباه انجام ندهند.‏‏بالاخره آیت الله خمینی مرد بزرگی بودند اما معصوم نبودند و خود ایشان‏ ‏هم هیچگاه ادعای عصمت نكردند. بالاتر از ایشان حضرت علی (ع) با این که ما ایشان را معصوم می دانیم به مردم‏ ‏می‎فرماید: “از مشورت عادلانه و گفتار حق ابا نكنید و حرفتان را بزنید چون‏ ‏من ذاتا فوق خطا نیستم .” ‏بنابراین مردم باید آزاد باشند و حرفشان را بزنند. از اول انقلاب مرحوم امام‏ ‏می‎گفتند و ما هم به تبع ایشان می‎گفتیم : “استقلال، آزادی ، جمهوری‏ ‏اسلامی .” آزادی یعنی مردم آزاد باشند، نه این كه دولت آزاد باشد هر كاری‏ ‏دلش خواست انجام دهد اما مردم نتوانند حرفشان را بزنند.
‏ایشان در پایان فرمودند: ‏ ‏كار اشتباه را از هر كجا برگردید به نفع است . آمده اید انسانهای متدین و‏ ‏كسانی كه در انقلاب بودند و قلمشان و سخنشان در راه انقلاب بود زندان‏ ‏كرده اید بعد می‎گویید باید تعهد بدهید، مصاحبه كنید. ما روایات زیادی‏ ‏داریم كه این مصاحبه ها ارزش ندارد. ‏ ‏من بارها عرض كرده ام : آقایانی كه می‎گویند “حفظ نظام واجب است ” حفظ‏ ‏نظام از واجبات نفسی نیست بلكه حفظ نظام وجوب مقدمی دارد. حفظ‏ ‏نظام برای این است كه در سایه نظام دستورات اسلام را اجرا كنیم ، نه این كه‏ ‏دستورات اسلام را زیر پا بگذاریم به اسم حفظ نظام ; که این كار غلطی‏ ‏است‌. ‏خداوند ان شاء الله به حق محمد و آل محمد به همه ما حالت ‏ ‏تنبه و بیداری عنایت فرماید.
‏ ‏بالاخره این عبارتی که ما از نهج البلاغه داشتیم (عبارت دهم) این بود: “وقتی که قدرت پیدا کردی بر دشمن خودت، عفو و گذشت از او شکر این است که قدرت بر او پیدا کرده ای.” ‏ان شاء الله همه موفق و مؤید باشید.
برگرفته از: پایگاه اینترنتی دفتر آیت‌الله منتظری

نوشتن دیدگاه

مجمع روحانیون مبارز به مناسبت فرارسیدن ماه محرم بیانیه‌ای به شرح زیر صادر کرده است:محرم و عاشورا، با پیام پیروزی خون بر شمشیر آمده است

مجمع روحانیون مبارز به مناسبت فرارسیدن ماه محرم بیانیه‌ای به شرح زیر صادر کرده است:
بسم الله الرحمن الرحیم
إنما خرجتُ لطلب الإصلاح فی أمة جدّی- امام حسین (ع)
بار دیگر ماه محرم و عاشورای حسینی با همه پیام های جانسوز و نیز شورانگیزش فرارسیده است. پیام ضرورت دریدن پرده نفاق سلاطین زر و زور و تزویر در قامت اسلام پناهان دروغزن و ریاکار. پیام به غربت رفتن اسلام ناب محمدی پس از رحلت پیامبر بزرگوار اسلام و در زمانی که هنوز نسل اول عترت آن بزرگوار در قید حیاتند. پیام خطر میدانداری متحجران مقدس نما که دین خود را برای دنیای دیگران به حراج می گذارند. پیام خطر به صحنه آمدن قداره بندانی که از اسلام تنها شمشمیر و سرنیزه می فهمند آن هم برای ریختن خون فرزندان پیامبر، آن هم به اتهام خارج شدن از دین جدشان و خروج علیه حاکم مستبدی همچون یزید!
محرم و عاشورا با این پیام آمده است که اگر شمشیر را با شمشیر نتوانستید بشکنید شمشیر به دستان ستمگر را با شمشیرشان در خون خودتان غرق و نابود کنید و این یعنی عصر پیروزی خون بر شمشیر. محرم و عاشورا با همه قساوت ها و فضیلت کشی ها و رفتارهای ضد انسانی و ضد بشری در صفحه تاریخ ظاهر شد زیرا که اسلام ستیزان نشسته بر منبر پیامبر تصمیم گرفتند عترت پیامبر را تا آخرین نفر از صحنه روزگار محو کنند چرا که عترت پیامبر، مفسران قرآن و پاسدارنده حرمت انسان بودند و می توانستند اصول مسلم پیام الهی قرآن و اسلام را از تحریف در تفسیر حفاظت کنند و در برابر راویان و محدثان دین فروش قد علم کنند و اجازه ندهند که آنان اصول انسان ساز قرآن و اسلام و حتی هویت الهی پیامبر را به نفع قدرتمندان حاکم تفسیر و توجیه کنند. اکنون با اغتنام فرصت از فرارسیدن ایام شورآفرین حماسه حسینی، نکاتی را به مناسبت شرایط روز و روزگارمان خدمت ملت شریف ایران معروض می داریم:
1- در این روزها احساسات پاک مردم در سراسر کشور به خاطر اهانتی که به بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران شده و تصویری از آن در تلویزیون به نمایش درآمده، جریحه دار گردیده است و علاقه مندان آن عزیز گرامی در برابر این اهانت، احساسات پاک خود را ابراز نموده و می نمایند. امام خمینی در نظر مردم ایران نه تنها یک مرجع دینی که نماد عزت خواهی و کرامت جویی یک ملت بزرگ است. امام خمینی و نام او رمز بیداری و قیام ملتی است در برابر استبداد داخلی و استعمار خارجی. امام خمینی احیاگر دین و ارزش های الهی در دنیای معاصر به ویژه در جهان اسلام شناخته می شود.امام خمینی پیشوایی است که با پشتیبانی ملت ایران توانست شجره خبیثه سلطنت استبدادی را که قرن های طولانی در این سرزمین ریشه دوانیده بود از بیخ و بن برکند تا مردم حاکم بر سرنوشت خویش گردند و از بند بردگی و بندگی قدرت مطلقه سلاطین آزاد شوند و به جای اطاعت بی چون و چرا در برابر این قدرت های ضد آزادی و آزادگی، همه از عالی ترین مقام تا فرودست ترین شهروندان در برابر قانون مساوی باشند و مردم بتوانند بدون ترس در برابر صاحبان قدرت بایستند و سخن خویش را بگویند و نیز به ما آموخت که چگونه دست رد به سینه سلطه طلبان جهانی که به چپاول سرمایه ها و حمایت مستبدان در سرکوب جامعه می پرداختند بزنیم و استقلال طلبی را در کنار آزادیخواهی شعار ما قرار داد.اهانت به آن مقتدا و پیشوا از ناحیه هرکس و با هر انگیزه و به هر صورت که رخ داده باشد از نظر ملت ایران به شدت محکوم است و ما از احساسات پاک مردم ایران در واکنش به اهانت به آن حضرت متواضعانه سپاسگزاری می کنیم و البته در این ارتباط از ذکر یک نکته ناگزیریم و آن اینکه در این روزها بعضی از مدعیان پیشتازی در حمایت از امام خمینی (س) بر بسیاری از شخصیت های روحانی و سیاسی و نیز بر بیت حضرت امام و به ویژه نوه گرامی آن حضرت، جناب حجة الاسلام و المسلمین حاج سید حسن خمینی تاختند و چنان هتاکی و بی حرمتی روا داشتند که گویا این شخصیت ها یا نسبت به اهانت به حضرت امام بی تفاوتند و یا خود به وجودآورندگان این صحنه آزاردهنده هستند و این تریبون داران و حامیانشان چنان رفتار کرده و می کنند که گویا مسأله اصلی آنان تسویه حساب های سیاسی با رقیبان سیاسی است و مسأله حمایت از حضرت امام برای آنان بهانه ای بیش نیست.رفتار مشکوک این افراد ذهن بسیاری از آگاهان را نسبت به اصل حادثه اهانت به حضرت امام دچار تردید می کند و با این سؤال روبه رو می شوند که آیا فرد یا گروهی سیاسی چنین نابخردانه در برابر دیدگان مردم دست به این اقدام نفرت انگیز می زند و اگر به دین اعتقاد ندارند دنیای خود را نیز بر باد می دهد و یا جریانی حادثه می آفریند و آن را با نمایش دادن در سطح ملی و بین المللی دستاویزی می کند برای تسویه حساب های سیاسی و گشودن عقده های فروخورده از ناکامی هایی که مردم به کامشان ریخته اند؟!
2- تربیون های رسمی و رادیو و تلویزیون تلاش می کنند به مردم بگویند و آنان را قانع کنند که اوضاع کشور خوب و مطلوب است، اقتصاد کشور در بهترین شرایط است. تولید در حال افزایش و بسیار بهتر از همه سال های پس از پیروزی انقلاب است. تجارت داخلی به تبع وضع مطلوب تولید روزافزون صنایع بزرگ و کوچک و سنتی و مدرن نیز بسیار رضایت بخش است و بازرگانان و تجار و کسبه همه و همه روزگار خوبی را در کسب و کار سپری می کنند! قیمت ها به ویژه کالاهای مورد نیاز قشرهای کم درآمد جامعه ثابت است و افزایش قیمت وجود ندارد. قیمت خدمات دولتی و انحصاری نه تنها افزایش ندارد بلکه کاهش نیز یافته است. در تجارت خارجی دولت برای رفاه و آسایش مردم واردات را هر روز بیش از گذشته افزایش می دهد هرچند که عده ای کشاورز و صاحبان صنایع تولیدات داخلی ناگزیر می شوند تولید خود را به حداقل یا به صفر برسانند چون با حجم واردات بر ایشان مقرون به سود و صرفه نیست!ولی آیا مردم این تبلیغات را باور می کنند؟! و آیا به راستی وضع اقتصاد کشور مطلوب است؟! و آیا مردم باور می کنند همه نابسامانی های اقتصادی و معیشتی، تولیدی و خدماتی و … همه از آثار توطئه دشمنان است؟! چگونه مردم این سخن را باور کنند در حالی که مسؤولین اداره کشور مدعی هستند اقدامات دشمنان از تحریم ها گرفته تا بی اعتمادی به اوضاع ناآرام داخلی هیچ تأثیری در اوضاع کشور ما ندارد. پس اگر تصمیمات دشمنان تأثیری در اوضاع اقتصادی ما ندارد مردم این نابسامانی ها را جز به ناتوانی و ندانم کاری مدیران کشور به چه چیز دیگری تفسیر و تحلیل کنند؟اگر مردم سؤال می کنند که نزدیک به چهارصد میلیارد دلار درآمد کشور در پنج سال گذشته چگونه هزینه شده است که شاخص های کمّی رشد در زمینه های مختلف نشانی از هزینه شدن چند صد میلیارد دلار ندارد، آیا این سؤال اصلاح طلبانه دلیل بر اقدام براندازانه است؟! اگر مردم سؤال می کنند که سخت تر شدن روابط ایران با همسایگان و با کشورهای توسعه یافته دنیا و تیرگی روزافزون این روابط دلیل بر ناتوانی مسؤولان کشور در تنظیم صحیح روابط خارجی در جهت حفظ منافع جمهوری اسلامی است آیا این یک خواست اصلاح طلبانه است یا اقدامی براندازانه؟!اگر تیره شدن روابط ایران با کشورهای مختلف دنیا زیانی برای منافع ایران ندارد پس این هزینه های عجیب وزارت امور خارجه و سفارتخانه های جمهوری اسلامی در کشورهای مختلف و این سفرهای خارجی برای چیست؟! اگر وظیفه این دستگاه عریض و طویل برای آسان سازی روابط سیاسی و تجاری ایران با کشورهای خارجی است پس چرا هر روز ایران بیش از گذشته از طرف بانک های خارجی و از طرف شرکت های بزرگ خارجی و از طرف دولت های بزرگ بایکوت می شود و تحت فشار قرار می گیرد؟!آیا این سؤال اصلاح طلبانه است یا اقدامی براندازانه؟ اگر دولت های پیش از این پنج سال توانستند پایگاه اقتصادی عظیم عسلویه را ایجاد و راه اندازی کنند تا ایران بزرگ حداقل به اندازه قطر که در حد کوچک ترین استان ایران است از گاز و ذخایر زیردریایی خلیج فارس بهره برداری کند، امروز وضع این پایگاه عظیم اقتصادی به جایی رسیده که آگاهان درون حاکمیت از آن به یک فاجعه ملی یاد می کنند و مردم این فاجعه غم انگیز را به حساب ناتوانی و ندانم کاری مسؤولان می گذارند که نتوانستند از این ثروت ملی هرچه بهتر و بیشتر بهره برداری کنند. آیا این این یک خواست اصلاح طلبانه است یا اقدامی براندازانه و خارج شدن از خط امام و خروج بر حاکمیت کشور؟! اگر مسؤولان با بازداشت و حبس و … عده ای از نخبگان سیاسی بتوانند آنان را خاموش کنند که نخواهند توانست، مردم را چگونه قانع و راضی می کنند؟
3- دانشگاه ها و دانشجویان و اساتید آنان همیشه کانون پرخروشی است که هم از محیط علم و دانش بهره مند می شوند و هم از شور و نشاط جوانی سرشارند و هم تحول خواه و اصلاح طلبند و چون این جوانان، فرزندان مردم ایران اسلامی و هواخواهان تشیع علوی و سربازان عاشورای حسینی اند طبیعی است اکثریت آنان با همین ارزش ها پرورش یافته اند. بدون تردید افرادی در میان دانشگاهیان هستند که یا به اصل دین و تشیع ایمانی راسخ ندارند و یا به حکومت دینی معتقد نیستند.اینان اگرچه در برابر اکثریت عظیم دانشگاهیان اندک اند ولی وجود دارند و خواسته ها و شعارهای این افراد را که با خواسته های اکثریت دانشگاهیان مغایرت و فاصله دارد به حساب اکثریت گذاشتن و همه را به این دلیل مورد اهانت و اقدامات خشونت بار قرار دادن، نه تنها خلاف اخلاق و مروت است که عمق بی تدبیری گردانندگان این صحنه های خشونت بار را نشان می دهد.گردانندگان این رفتارهای غیر اخلاقی و غیر اسلامی نه تنها توان جذب روزافزون مردم به هواداری از امام و انقلاب و جمهوری اسلامی را ندارند که تلاشی شبهه برانگیز در معرض یاران امام و انقلاب و جمهوری اسلامی به عنوان مخالفان امام دارند. این رفتار مشکوک، آگاهان دلسوز را بسیار نگران می کند که آیا با خالی کردن صحنه سیاسی کشور از یاران صادق و زجرکشیده امام و انقلاب در پی اجرای منویاتی هستند که خدای نخواسته کیان جمهوری اسلامی و همه دستاوردهای ملت بزرگ ایران را نشانه گرفته است؟ما به آن افراد و گروه اندک که خواسته ها و شعارهای خود را از مردم جدا کرده اند توصیه می کنیم که شما هم به صفوف اکثریت عظیم دانشجویان بپیوندید که خواست آنان خواست اکثریت عظیم مردم ایران است و خواسته شهیدانی است که با خون خود کتاب مقدس استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را نوشتند و به دانشجویان عزیز توصیه میِ کنیم که اگر این جمع اندک به شما نمی پیوندند شما با هوشیاری و بدون برخوردهای خشونت آمیز سعی کنید که اقدامات مخلصانه و اصلاح طلبانه شما به خواسته های دیگرانی که از شما نیستند به هم آمیخته نگردد و راه روشن شما به تیرگی آلوده نشود و نیز توصیه می کنیم که در برابر گروه دیگری که به نام دین و حمایت از امام و انقلاب شما را مورد حمله و ضرب و شتم قرار می دهند صبور باشید و خشونت را با خشونت پاسخ ندهید و بر خدا توکل کنید که قطعا پیروزی از آن مؤمنانی است که بر خدا توکل می کنند.
4- در ماه محرم و صفر به ویژه در ایام عاشورای حسینی مردم در سراسر کشور با اخلاص و ایمانی عمیق به عزاداری می پردازند و در مجامع و مجالس عزاداری شرکت می کنند و امواج خروشان انسانی در خیابان ها و محله ها به حرکت درمی آیند تا وفاداری و ارادت خود را به سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و خاندان پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم ابراز کنند. در این اجتماعات هستند افرادی که در کسوت گویندگان مذهبی و یا بعضی از مداحان چه بسا بخواهند و یا از آنان خواسته شده باشد که از این اجتماعات پاک مذهبی سوء استفاده کنند و این تریبون ها را به محلی برای اهانت و هتاکی به شخصیت های دینی و سیاسی تبدیل کنند و با ارائه تفسیری انحرافی از عاشورای حسینی علاقه مندان و یاران مخلص و صدیق اباعبدالله الحسین علیه السلام را به عنوان کسانی معرفی کنند که از راه و رسم اسلام و امام خارج شده اند. عزاداران حسینی در سراسر کشور هوشیار باشند و اطراف چنین افرادی را خالی کنند و به این شیوه از هرگونه اختلاف و تفرقه در صفوف مردم عزادار جلوگیری کنند.
5- مراجع بزرگ تقلید و اساتید حوزه های علمیه به رسم و رویه معمول، هنگام تعطیلی دروس حوزه ها به مناسبت ایام عاشورا توصیه های لازم را به طلاب عزیز فرموده اند و آنان به خواست خداوند به وظیفه دینی و الهی خود به بهترین شکل عمل می کنند و اطمینان داریم که در تاریخ اسلام و تشریح حوادث پس از رحلت پیامبر عظیم الشأن اسلام که منجر به حوادث غم انگیز عاشورا گردید به منابع اصیل تاریخی تکیه خواهند کرد و تلاش وافر خواهند نمود تا مردم را در ایمان به اسلام و مقدسات اسلام و عشق و علاقه به عترت و خاندان پاک رسول اکرم صلی الله علیه و آله وسلم از عوام زدگی و قبول خرافات پرهیز دهند و احساسات پاک مردم را با تکیه بر منابع اصیل و اصول عقلانی اسلام سیراب سازند و هرگز چنین مباد که به منظور تحریک عواطف و احساسات مردم به اموری تکیه شود که عقل و خرد عاشقان حسینی و مؤمنان به اسلام را به بازی بگیرد.مبادا که در خرافه زدایی و مبارزه با تحجر، غفلتی ولو اندک رخ دهد که روحانیت اسلام به ویژه تشیع در نقطه ای ایستاده است که اگر اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله و سلم را به جامعه و جهان معرفی کنند بشریت را به آینده سعادتمند امیدوار می سازند و اگر جز آن حقیقت ناب، باورهای آمیخته با کج فهمی ها و کژتابی ها و تحت تأثیر قدرت ها و تلخ و شیرین این دنیا به مردم و به دنیا عرضه شود فرزندان امروز اسلام، خدای نخواسته در آینده با تردیدها و وسوسه های ایمان بر باد ده، دست به گریبان خواهند شد.
6- شش ماه است که عده ای از شخصیت های خدوم جمهوری اسلامی در بازداشت به سر می برند. خواسته های آنان همان خواسته های اصلاح طلبانه مردم ایران است. آنان در طول چندین ماه با تلاش های خالصانه خود کوشیدند تا انتخاباتی پرشور و با شرکت حداکثری مردم شکل بگیرد با این امید که آرای مردم تعیین کننده سرنوشت آنان باشد ولی نتیجه آن انتخابات این است که اکنون شش ماه را در زندان می گذرانند که چرا به نتایج به دست آمده معترضند؟آیا اعتراض به نتایج اعلام شده و درخواست رسیدگی قانونی و بی طرفانه به آن نتایج یک خواست اصلاح طلبانه است یا اقدامی براندازانه؟! آیا بازداشت جمع کثیری از مردم و شخصیت ها از زن و مرد بدون رعایت قوانین صریحی که از حقوق شهروندان و حتی متهمان و مجرمان دفاع می کند نقض صریح قوانین کشور نیست؟ و آیا درخواست رعایت قوانین جاری کشور در دستگیری ها و بازداشت ها و رفتار در داخل بازداشتگاه ها و مراحل بازجویی و در زمان بازداشت و در انجام مکالمات و دیگر مراحل یک خواست اصلاح طلبانه است یا اقدامی براندازانه؟!
ما اکنون در پی باز کردن مجدد دمل چرکین بازداشتگاه کهریزک و دیگر حوادث دردناک این چندماهه نیستیم و تنها از خداوند که ملجأ بی پناهان است آزادی سرافرازانه این عزیزان را خواستاریم. سلام بر همه شهیدان راه حق و عدل و آزادی و بر سرور و سالار آنان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران و اصحاب آن حضرت و بر خاندان و عترت رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم

مجمع روحانیون مبارز
25 آذر 1388

نوشتن دیدگاه

سبزها در انتظار احمدی‌نژاد در دانمارک

درحالی که بیشتر سفرهای خارجی محمود احمدی نژاد تاکنون با اعتراض ایرانیان ساکن آن کشورها و همچنین نهادهای حقوق بشری مواجه بوده است، خبرگزاری دولتی ایرنا دیروز اعلام کرد محمود احمدی نژاد روز پنجشنبه 26 آذرماه به همراه یک هیات عالی رتبه سیاسی و اقتصادی برای شرکت در اجلاس جهانی “مقابله با تغییرات اقلیمی” سازمان ملل در کپنهاگ به دانمارک سفر خواهد کرد. از ابتدای هفته جاری بسیاری از ایرانیان مقیم کشورهای اروپایی اعلام کرده اند همزمان با حضور محمود احمدی نژاد در کپنهاگ در این شهر حاضر می شوند و تجمعات اعتراضی برگزار می کنند.براساس گزارش ایرنا محمود احمدی‌نژاد در حاشيه اجلاس دانمارک با مقامات عالي رتبه کشورهاي حاضر در اين اجلاس نيز ديدار و در خصوص روابط و مناسبات دوجانبه، مسايل منطقه اي و تحولات بين المللي گفت و گو و تبادل نظر مي کند. همچنین “ديدار با ايرانيان و تجار مقيم دانمارک و نشست خبري با رسانه هاي مستقر در کپنهاک از ديگر برنامه هاي سفر دو روزه احمدي نژاد به دانمارک خواهد بود.”اعلام رسمی خبر سفر محمود احمدی نژاد به دانمارک در شرایطی است که از ابتدای هفته جاری بسیاری از ایرانیان مقیم کشورهای اروپایی در وبلاگ ها و وبسایت های اینترنتی خود اعلام کرده اند که همزمان با حضور محمود احمدی نژاد در کپنهاگ در اعتراض به کودتای انتخاباتی و همچنین سرکوب گسترده مردم معترض در کشور در مقابل مقر برگزاری این اجلاس و همچنین محل های رفت و آمد احمدی نژاد و هیات همراه اش دست به تجمعات اعتراضی خواهند زد.معترضان به حضور احمدی نژاد در کپنهاگ در اطلاعیه ها و نوشته های مختلف خود اعلام کرده اند که درخواست آنها از کشورهای شرکت کننده در اجلاس جهانی “مقابله با تغییرات اقلیمی” سازمان ملل دربرگیرنده دو محور اصلی است که هر دو در حمایت از اعتراض های مردمی داخل کشور صورت خواهد گرفت.ایرانیان مقیم کشورهای اروپایی در فراخوان های گوناگونی که برای این تجمعات اعتراضی منتشر کرده اند از کشورهای شرکت کننده در این اجلاس درخواست کرده اند تا “برای احترام به دموکراسی، آزادی زندانیان سیاسی و ابراز حمایت از مردم ایران، از به رسمیت شناختن دولت محمود احمدی نژاد خودداری کنند و همچنین از هرگونه فشار دیپلماتیک و سیاسی علیه جمهوری اسلامی ایران درجهت تامین حقوق بشر و خواسته های برحق مردم ایران حمایت کنند.”

سفر به نیویورک
محمود احمدی نژاد درحالی روز پنج شنبه به دانمارک سفر می کند که پس از انتخابات 22 خرداد و اعتراضات گسترده مردم کشور ، سفر سه ماه پیش وی به مقر سازمان ملل در نیویورک نیز با اعتراضات گسترده نهادهای حقوق بشری و ایرانیان مقیم آمریکا و کانادا همراه شد.هزاران تن از ایرانیان مقیم آمریکا و کانادا همزمان با برگزاری اجلاس سازمان ملل از ایالت ها و شهرهای مختلف وارد شهر نیویورک شدند و اعتراض خود نسبت به حضور احمدی نژاد را اعلام کردند. آنها با نصب پلاکاردها و با دردست داشتن نوشته های مختلف ضمن بیان اعتراض خود به حضور وی اعلام کردند که او رئیس جمهور مشروع و نماینده مردم ایران نیست.در این سفر شدت اعتراض ها و مخالفت های ایرانیان و افکار عمومی آمریکا با حضور احمدی نژاد به حدی بود که حتی چند هتل بزرگ که از سوی مقامات دولت ایران برای محل اقامت و سخنرانی های احمدی نژاد و همراهانش در نظر گرفته شده بود از پذیرش آنها خودداری و قراردادهای رزرو خود را لغو کردند.درهمین باره گروهی موسوم به “اتحاد بر ضد ایران هسته‌ای” در نامه‌ای سرگشاده که در نشریات و وبسایت های اینترنتی آمریکا منتشر شد با تقبیح عمل مسئولان هتل اینترکانتینانتال در بارکلی نیویورک که موافقت کرده بود میزبانی محمود احمدی‌نژاد را برعهده داشته باشد نوشت : “پول آغشته به خون این حامی تروریسم را نپذیرید.”

اما این همه ماجرای سفر احمدی نژاد به نیویورک نبود؛ در حالی که چندین هزار نفر با تجمع در خیابان های اطراف مقر سازمان ملل درنیویورک به حضور محمود احمدی نژاد اعتراض می کردند، اغلب ديپلمات‌ها و نمايندگان کشورهای مختلف هنگام سخنرانی وی سالن مجمع عمومی را ترک کردند.

براساس گزارش خبرگزاری ها از ابتدای آغاز سخنان احمدی نژاد نمایندگان کشورهای آرژانتین ، کانادا، امریکا،استرالیا،بریتانیا،کاستاریکا،دانمارک،فرانسه،آلمان،مجارستان،ایتالیا، و زلاندنو جلسه را ترک کردند، البته این در شرایطی بود که بسیاری از هیات های نمایندگی دیگر کشورها نیز از ابتدا در جلسه سخنرانی وی حاضر نشده بودند.

سفر به دانمارک بعد از تیرگی روابط
سفر محمود احمدی نژاد به پایتخت دانمارک در حالی صورت می گیرد که درچند سال اخیر به واسطه ماجرای انتشار کاریکاتورهایی درباره پیامبر اسلام و حوادث روی داده پس از آن ، روابط بین دولت جمهوری اسلامی و دولت دانمارک در دوران افول خود بسر می برد.پس از انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز نسبت به پیامبر اسلام در سال 2005 روابط سیاسی دولت محمود احمدی نژاد با دولت دانمارک به پایین ترین سطح خود رسید و حتی به دستور شخص او علاوه بر تعلیق روابط دیپلماتیک با این کشور، روابط تجاری با دانمارک نیز قطع شد.از سوی دیگر درجریان اعتراض ها به انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز به پیامبر اسلام، سفارت دانمارک در تهران در 7 فوریه 2006 مورد حمله بسیجیان و طلاب قرار گرفت و تخریب و مدت زیادی تعطیل شد؛پس از آن تنش های سیاسی بین دو کشور با فراخواندن سفرا و تعلیق روابط دیپلماتیک به اوج خود رسید.

برخی از کارشناسان معتقدندسفر محمود احمدی نژاد به دانمارک به این دلیل صورت می گیرد که “وی علاوه بر اعتراضات داخلی مردم ایران به انتخابات اخیر ریاست جمهوری ، در عرصه بین المللی نیز با بحران مشروعیت مواجه است و از آنجا که کشورهای صاحب نام حاضر به دعوت وی به عنوان رییس جمهور ایران نیستند وی سعی می کند از موقعیت ها و مناسبت های بین المللی برای حضور خود و استفاده از آن برای مشروعیت بخشی به خود و دولت اش استفاده کند.”محمود احمدی نژاد در طول پنج سال گذشته با سفرهای مکرر خود به کشورهای آمریکای لاتین از جمله “ونزوئلا و بولیوی” و کشورهای آفریقایی و حضور در اکثر جلسات و کنفرانس های مربوط به سازمان ملل که نیازی به دعوت کشورهای میزبان ندارد توانسته تعداد سفرهای خارجی خود را به 57 موردبرساند.

برگرفته از: روزآنلاین

نوشتن دیدگاه

پوسترهایی برای محرم سبز

نوشتن دیدگاه

بازخوانی فرمان هشت ماده‏اى امام خمینی(ره)به قوه قضاییه و ارگانهاى اجرایى

پارلمان‌نیوز: حضرت امام خمینی در تاریخ 24/9/1361 یعنی پس از گذشت نزدیک به چهار سال از پیروزی انقلاب اسلامی، فرمان هشت ماده ای خطاب به قوه قضائیه و تمام ارگان های اجرایی در مورد اسلامی شدن قوانین و عملکردها در دفاع از حقوق مردم صادر کردند.

به گزارش پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس«پارلمان‌نیوز»، این فرمان بدین شرح است:

موضوع: «فرمان هشت ماده‏اى» درباره حقوق مردم، قانون، قوه قضاییه و لزوم اسلامى شدن روابط و قوانین.
مخاطب: قوه قضاییه و ارگانهاى اجرایى.

بسم اللَّه الرحمن الرحیم

در تعقیب تذکر به لزوم اسلامى نمودن تمام ارگانهاى دولتى بویژه دستگاههاى قضایى و لزوم جانشین نمودن احکام اللَّه در نظام جمهورى اسلامى به جاى احکام طاغوتى رژیم جبار سابق، لازم است تذکراتى به جمیع متصدیان امور داده شود. امید است ان شاء اللَّه تعالى با تسریع در عمل، این تذکرات را مورد توجه قرار دهند:
1- تهیه قوانین شرعیه و تصویب و ابلاغ آنها با دقت لازم و سرعت انجام گیرد و قوانین مربوط به مسائل قضایى که مورد ابتلاى عموم است و از اهمیت بیشتر برخوردار است در رأس سایر مصوبات قرار گیرد، که کار قوه قضاییه به تأخیر یا تعطیل نکشد و حقوق مردم ضایع نشود، و ابلاغ و اجراى آن نیز در رأس مسائل دیگر قرار گیرد.

2- رسیدگى به صلاحیت قضات و دادستانها و دادگاهها با سرعت و دقت عمل شود تا جریان امور، شرعى و الهى شده و حقوق مردم ضایع نگردد. و به همین نحو رسیدگى به صلاحیت سایر کارمندان و متصدیان امور، با بیطرفى کامل بدون مسامحه و بدون اشکال تراشیهاى جاهلانه که گاهى از تندروها نقل مى‏شود، صورت گیرد تا در حالى که اشخاص فاسد و مفسد تصفیه مى‏شوند اشخاص مفید و مؤثر با اشکالات واهى کنار گذاشته نشوند. و میزان، حال فعلى اشخاص است با غمض عین از بعض لغزشهایى که در رژیم سابق داشته‏اند، مگر آنکه با قرائن صحیح معلوم شود که فعلًا نیز کارشکن و مفسدند.

3- آقایان قضات واجد شرایط اسلامى، چه در دادگسترى و چه در دادگاههاى انقلاب باید با استقلال و قدرت بدون ملاحظه از مقامى احکام اسلام را صادر کنند، و در سراسر کشور بدون مسامحه و تعویق به کار پر اهمیت خود ادامه دهند. و مأمورین ابلاغ و اجرا و دیگر مربوطین به این امر باید از احکام آنان تبعیت نمایند تا ملت از صحت قضا و ابلاغ و اجرا و احضار، احساس آرامش قضایى نمایند، و احساس کنند که در سایه احکام عدل اسلامى جان و مال و حیثیت آنان در امان است. و عمل به عدل اسلامى مخصوص به قوه قضاییه و متعلقات آن نیست، که در سایر ارگانهاى نظام جمهورى اسلامى از مجلس و دولت و متعلقات آن و قواى نظامى و انتظامى و سپاه پاسداران و کمیته‏ها و بسیج و دیگر متصدیان امور نیز به‏طور جدى مطرح است و احدى حق ندارد با مردم رفتار غیر اسلامى داشته باشد.

4- هیچ کس حق ندارد کسى را بدون حکم قاضى که از روى موازین شرعیه باید باشد توقیف کند یا احضار نماید، هر چند مدت توقیف کم باشد. توقیف یا احضار به عنف، جرم است و موجب تعزیر شرعى است.

5- هیچ کس حق ندارد در مالِ کسى چه منقول و چه غیرمنقول، و در مورد حق کسى دخل و تصرف کند یا توقیف و مصادره نماید مگر به حکم حاکم شرع، آن هم پس از بررسى دقیق و ثبوت حکم از نظر شرعى.

6- هیچ کس حق ندارد به خانه یا مغازه و یا محل کار شخصى کسى بدون اذن صاحب آنها وارد شود یا کسى را جلب کند، یا به نام کشف جرم یا ارتکاب گناه تعقیب و مراقبت نماید، و یا نسبت به فردى اهانت نموده و اعمال غیر انسانى- اسلامى مرتکب شود، یا به تلفن یا نوار ضبط صوت دیگرى به نام کشف جرم یا کشف مرکز گناه گوش کند، و یا براى کشف گناه و جرم هر چند گناه بزرگ باشد، شنود بگذارد و یا دنبال اسرار مردم باشد، و تجسس از گناهان غیر نماید یا اسرارى که از غیر به او رسیده و لو براى یک نفر فاش کند. تمام اینها جرم [و] گناه است و بعضى از آنها چون اشاعه فحشا و گناهان از کبایر بسیار بزرگ است، و مرتکبین هر یک از امور فوق مجرم و مستحق تعزیر شرعى هستند وبعضى از آنها موجب حد شرعى مى‏باشد.

7- آنچه ذکر شد و ممنوع اعلام شد، در غیر مواردى است که در رابطه با توطئه‏ها و گروهکهاى مخالف اسلام و نظام جمهورى اسلامى است که در خانه‏هاى امن و تیمى براى براندازى نظام جمهورى اسلامى و ترور شخصیتهاى مجاهد و مردم بیگناه کوچه و بازار و براى نقشه‏هاى خرابکارى و افساد فى الأرض اجتماع مى‏کنند و محارب خدا و رسول مى‏باشند، که با آنان در هر نقطه که باشند، و همچنین در جمیع ارگانهاى دولتى و دستگاههاى قضایى و دانشگاهها و دانشکده‏ها و دیگر مراکز با قاطعیت و شدت عمل، ولى با احتیاط کامل باید عمل شود، لکن تحت ضوابط شرعیه و موافق دستور دادستانها و دادگاهها، چرا که تعدى از حدود شرعیه حتى نسبت به آنان نیز جایز نیست، چنانچه مسامحه و سهل انگارى نیز نباید شود. و در عین حال مأمورین باید خارج از حدود مأموریت که آن هم منحصر است به محدوده سرکوبى آنان حسب ضوابط مقرره و جهات شرعیه، عملى انجام ندهند .و مؤکداً تذکر داده مى‏شود که اگر براى کشف خانه‏هاى تیمى و مراکز جاسوسى و افساد علیه نظام جمهورى اسلامى از روى خطا و اشتباه به منزل شخصى یا محل کار کسى وارد شدند و در آنجا با آلت لهو یا آلات قمار و فحشا و سایر جهات انحرافى مثل مواد مخدره برخورد کردند، حق ندارند آن را پیش دیگران افشا کنند، چرا که اشاعه فحشا از بزرگترین گناهان کبیره است و هیچ کس حق ندارد هتک حرمت مسلمان و تعدى از ضوابط شرعیه نماید. فقط باید به وظیفه نهى از منکر به نحوى که در اسلام مقرر است عمل نمایند و حق جلب یا بازداشت یا ضرب و شتم صاحبان خانه و ساکنان آن را ندارند، و تعدى از حدود الهى ظلم است و موجب تعزیر و گاهى تقاص مى‏باشد. و اما کسانى که معلوم شود شغل آنان جمع مواد مخدره و پخش بین مردم است، در حکم مفسد فى الأرض و مصداق ساعى در ارض براى فساد و هلاک حرث و نسل است و باید علاوه بر ضبط آنچه از این قبیل موجود است آنان را به مقامات قضایى معرفى کنند. و همچنین هیچ یک از قضات حق ندارند ابتدائاً حکمى صادر نمایند که به وسیله آن مأموران اجرا اجازه داشته باشند به منازل یا محلهاى کار افراد وارد شوند که نه خانه امن و تیمى است و نه محل توطئه‏هاى دیگر علیه نظام جمهورى اسلامى، که صادر کننده و اجرا کننده چنین حکمى مورد تعقیب قانونى و شرعى است.

8- جناب حجت الاسلام آقاى موسوى اردبیلى رئیس دیوانعالى کشور، و جناب آقاى نخست وزیر  موظفند شرعاً از امور مذکوره با سرعت و قاطعیت جلوگیرى نمایند. و لازم است در سراسر کشور، در مراکز استانداریها و فرمانداریها و بخشداریها هیأتهایى را که مورد اعتماد و وثوق مى‏باشند انتخاب نمایند و به ملت ابلاغ شود که شکایات خود را در مورد تجاوز و تعدى مأمورین اجرا، که به حقوق و اموال آنان سر مى‏زند بدین هیأتها ارجاع نمایند و هیأتهاى مذکور نتیجه را به آقایان تسلیم، و آنان با ارجاع شکایات به مقامات مسئول و پیگیرى آن متجاوزین را موافق با حدود و تعزیرات شرعى مجازات کنند.باید همه بدانیم که پس از استقرار حاکمیت اسلام و ثبات و قدرت نظام جمهورى اسلامى با تأیید و عنایات خداوند قادر کریم و توجه حضرت خاتم الاوصیا و بقیة اللَّه- ارواحنا لمقدمه الفداء- و پشتیبانى بى‏نظیر ملت متعهد ارجمند از نظام و حکومت، قابل قبول و تحمل نیست که به اسم انقلاب و انقلابى بودن خداى نخواسته به کسى ظلم شود، و کارهاى خلاف مقررات الهى و اخلاق کریم اسلامى از اشخاص بى‏توجه به معنویات صادر شود .باید ملت از این پس که حال استقرار و سازندگى است احساس آرامش و امنیت نمایند و آسوده خاطر و مطمئن از همه جهات به کارهاى خویش ادامه دهند، و اسلام بزرگ و دولت اسلامى را پشتیبان خود بدانند، و قوه قضاییه را در دادخواهیها و اجراى عدل و حدود اسلامى در خدمت خود ببینند، و قواى نظامى و انتظامى و سپاه پاسداران و کمیته‏ها را موجب آسایش و امنیت خود و کشور خود بدانند. و این امور بر عهده همگان‏ است، و کار بستن آن موجب رضاى خداوند و سعادت دنیا و آخرت مى‏باشد، و تخلف از آن موجب غضب خداوند قهار و عذاب آخرت و تعقیب و جزاى دنیوى است. از خداوند کریم خواهانم که همه ما را از لغزشها و خطاها حفظ فرماید، و جمهورى اسلامى را تأیید فرموده و آن را به حکومت عالَمى قائم آل محمد- صلى اللَّه علیه و آله- متصل فرماید «انّه قریب مجیب». والسلام على عباداللَّه الصالحین .

روح اللَّه الموسوى الخمینى.
منبع: صحیفه امام، ج‏17، ص: 140تا 143

نوشتن دیدگاه

نشان دادن علامت V توسط نیروی پلیس

نوشتن دیدگاه

بیانیه دانشجویان دانشگاههای گرگان: بیش از این سکوت نخواهیم کرد

دانشجویان دانشگاه های گرگان با صدور بیانیه ای اقدام عملکرد سازمان صداوسیما در هتک حرمت بنیانگذار نظام را محکوم کردند و هشدار دادند که بیش از این ساکت نخواهند ماند و خون خود را تقدیم ملت خواهند.
به گزارش جرس، متن این بیانیه بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
من اين را اعلام می‌كنم كه اگر كسی به من فحش بدهد، عكس من را پاره كند، احدی حق ندارد كه به او تعرض بكند. حرام است تعرض كردن به كسی كه به من فحش بدهد، عكس مرا پاره كند، مرا بزند، هر كاری بكند. احدی حق ندارد در اين وقتی كه ما گرفتار هستيم در اين مصيبت بزرگ‌، با او مقابله كند تا اينكه به زد و خورد برسد و غائله ايجاد بشود. امروز ما آرامش می‌خواهيم.
روح‌الله موسوی خمینی – صحیفه‌نور جلد 11 صفحه 177
با سلام و درود به بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران و شهدای ایران اسلامی و مردم فهیم و همیشه در صحنه ایران .
آن زمان که عکس امام راحل را آتش زدند انگار قلب ما را با گلوله ی سربی داغ کردند .جامعه دانشجویی
این حرکت را محکوم کرد و ما دانشجویان جنبش سبز گرگان هم این حرکت را محکوم می کنیم و از
مسئولان قضایی می خواهیم که با عوامل آن برخورد جدی کنند.
چند نکته دارای ابهام است که باید به آن پاسخ داد:
1.چرا اتهام به سمت جنبش سبز است و آیا این حرکت باعث برتری این جنبش می شود و یا کسانی که بذر نفاق در جامعه می پاشند و تمام امکانات دولتی در اختیار آنهاست این کار را کردند تا دانشجو و طلبه از هم دور شوند و یا اینکه بستر را برای تحت فشار دادن جنبش مردمی سبز فراهم آورند
2. صدا وسیمای ما چرا تصاویر موهن حتک حرمت امام را پخش کرد .آیا این یک سناریوی از پیش تعیین شده برای خراب کردن جنبش مردمی سبزی نبوده است .حکومت که یک روزنامه را به علت چاپ تصویری از معبد صهیونیستی توقیف می کند چرا اجازه انمتشار چنین تصویری را داده است.
3.آقای میر حسین موسوی جزئی از انقلاب بوده و می باشد .چرا به او این قدر راحت تهمت براندازی
می زنند.مگر خداوند تبارک وتعالی تهمت را گناه بر نمی شمرد و آن را منع نکرده است.
4.چرا نیروی انتظامی مردم را تهدید به مرگ می کند در حالیکه مردم تنها برای بیان دیدگاههای خود به خیابان می آیند و اگر نیرویی در مقابل آنها نباشد که آنها را تحریک کند آنها هم واکنش نشان نمی دهند.
براستی درست گفت که : “هر عملی را عکس العملی است.”
5. از دفتر نشر آثار امام خمینی بخاطر موضع گیری صحیح و به موقع تشکرو شکستن حرمت امام توسط رسانه غیر ملی (خصوصی دولت) را محکوم می کنیم .
6. هیچ کدام از طرفداران جنبش سبزوابسته به بیگانه نبوده و شاید مارکسیست ها و توده ای ها و….. از این جنبش حمایت کنند که علی الظاهر آشکار نمی باشد
7. دوستداران امام و نزدیکان او را مورد حملات بی شرمانه قرار می دهند و خود را دوست امام و انقلاب معرفی می کنند و پروژه ی تخریب خاتمی ، سید حسن خمینی، ناطق نوری ، هاشمی رفسنجانی، کروبی ، موسوی و هزاران دوستدار انقلاب را دارند تا شاید بتوانند تنها خود باشند.
8. اگر تظاهرات دوستان ما را در روز 16 آذر محکوم می کنند چرا به برادران بسیجی (که جهره منافق گرفته اند) امکانات نظیر بلندگو ، پوستر می دهند و در وافع تظاهرات آنها محکوم نیست و ما هم که تنها عقیده ی خود را ابراز می کنیم محکوم هستیم.
9. دانشجویانی از دانشگاههای دیگر به دانشگاه تهران بردند تا در مقابل جنبش سبز دانشجویی تحرک کند .
آیا این مانند نفاق پروری نیست .
10. چرا صدا و سیما سخنان امام خمینی را آنهایی که به نفع خودش و جریان دولت (1+9) می باشد را به کرات پخش می کنذ و سخنان دیگر امام را هم که با شرایط کنونی و با دیدگاه آنها مخالف است را پخش نمی کند. این سخن امام که “آب وبرق مردم باید رایگان شود ” را به فراموشی سپرده و در بحث یارانه ها می گویند اگر امام هم بود همین کار را می کرد و سخن ” اگر دشمن از کسی از شما تعریف کرد با او به مبارزه برخیزید ” را به کرات پخش کرده است .آیا این جمله دادن برگ برنده به دشمنان این مرز وبوم نیست و حال آنها بیایند از رهبر امعظم انقلاب تمجید کنند آیا ما باید او را طرد کنیم…….
11. هشدار به سران نفاق می دهیم ( به خصوص به دولت و سپاه و صداو سیما) همانگونه که برادران ارتشی بیانه برای دفاع مردم دربرابر ظلم سپاه دادند ما هم دیگر ساکت نخواهیم نشست و تاکنون به مدارا با برادران برخورد کردیم و اگر آتش بر مردم گشودند برای دفاع از مردم خون خود را نثار می کنیم و بدانید که ماه پشت ابر و حکومت با ظلم باقی نمی ماند.
12. آرزوی سلامتی برای رهبر معظم انقلاب ، مراجع تقلید به خصوص آیت الله مکارم شیرازی ، آیت الله صانعی وآیت الله جوادی آملی و موسوی اردبیلی و کلیه دوستداران انقلاب و امام که امروز سبز پوش شده اند داریم.

دانشجویان پیام نورگلستان – واحد گرگان
دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی –واحد گرگان
دانشجویان دانشگاه جامع گلستان
دانشجویان دانشگاه منابع طبیعی گرگان
 
شبکه جنبش راه سبز (جرس)

نوشتن دیدگاه

Older Posts »